Nieuws

Snob 2000 op KX Radio

T/m 31 december hoor je 2000 ondergewaardeerde pareltjes op KX Radio: de Snob 2000! Hier vind je de lijst en podcasts !

 

 

 

 

 

 

 

De Snob 2000 meelezen kun je hier.

Uitzending gemist ? Luister hier de podcast terug.

 DJ team

De Snob 2000 wordt tussen maandag 19 en zaterdag 31 december door de volgende KX DJ's gepresenteerd, met een herhaling van de voorgaande dag tussen 21:00 en 09:00:

Maandag - Vrijdag
09-10  Henk Peeters
10-11  Jeroen Drogt
11-12  Emma Willems
12-13  Mark Reman
13-14  Fred Siebelink
14-15  Sander Guis
15-16  Femke van der Veen
16-17 Jasper de Vries / Jasper Leijdens
17-18  Benjamin Buurman
18-19  André Dortmont
19-20  Melle Tuik
20-21  Arjan Snijders

Zaterdag & Zondag
09-10  Ronny Borgsteede
10-11  Jan Donkers
11-12  Roderick Veelo
12-13  Maurice Verschuuren
13-14  Patrick Coelho
14-15  Rob Stenders
15-16  Leo van der Goot
16-17  Ehwald Rietveld
17-18  Ewald van Liempt
18-19  Richard de Buck
19-20 Sven Verbeek
20-21  Thomas Scholten

Bekijk de lijst

Beluister het gesprek met het Snob 2000 team in Fem Fataal >>

Reacties (38)
1 jan 2017 17:45 Martijn
Is de XL-podcast van 30 december ook ergens te vinden? Kijken mij ogen er nu overheen of heb je daarvoor een geheime link nodig? :)
Ja, het nieuwe jaar is begonnen, de Snob 2000 uitzendingen zijn voorbij, maar ik kom er nu aan toe om wat terug te luisteren wat ik de afgelopen 2 weken heb gemist. Bedankt KX voor het uitzenden van deze heerlijke lijst met ontdekkingen!
31 dec 2016 20:05 Laurette
Snif, dat was de snob...
31 dec 2016 13:57 Richard
Volgend jaar toch wel weer? Dit is zoveel leuker en interessanter dan de uitgekauwde Top 2000. Wel graag de lange nummers in de uitzending, maar anders niets dan lof. Geweldig initiatief. KX heef tmijn aandacht weer.
31 dec 2016 9:11 Marijke R
De laatste dag alweer van deze fantastische lijst.
Voor het eerst sinds 1999 heb ik de top 2000 links laten liggen. Die is de in de afgelopen paar jaar een commercieel feestje geworden waarbij de muziek een ondergeschoven kindje is. Ik heb van de snoblijst genoten, veel nieuwe bands ontdekt. De presentatie ging over de muziek zelf en niet over allerlei oliebollenbakkers of behangers die dat zo graag op de radio willen mededelen. Wel jammer dat de lange nummers niet gedraaid konden worden, maar de podcast is een mooi alternatief. Beter niet gedraaid dan terug gebracht tot een bizarre edit. Hopelijk zenden jullie volgend jaar deze snoblijst ook weer uit:) Hartelijk bedankt!
30 dec 2016 14:06 Freek
Aiii, tweede keer A Certain Romance in zestig minuten. Dit had Brianstorm moeten zijn van Arctic Monkeys.

Even goed genieten hoor, de lijst wordt steeds mooier!
30 dec 2016 12:27 Hans Z
Bedankt voor je reactie, Arjan. Van de lange tracks kan ik het begrijpen, maar voor het inkorten van de kortere albumtracks heb ik toch iets minder begrip, daar moet toch enige willekeur aan ten grondslag liggen. Desondanks geniet ik met volle teugen van de lijst, het is een prachtig initiatief
30 dec 2016 8:44 Arjan Snijders
Jongens, niet zo bozig doen. Het is passen en meten en daarom lukt het niet met elke track in de allerlangste versie. Die All Tomorrows Parties en die July Morning, daarvan stonden de singles-versies ingepland. Als je per uur 57 minuten muziek hebt staan (en 2 minuten nieuws), dan kan je niet van twee tracks plots wel de extended version draaien. De Uriah Heep albumversie heb ik echter toegevoegd aan de XL Bonus Podcast, met, dat zal jullie toch goed doen, juist alleen maar hele lange tracks....
29 dec 2016 13:37 Hans Z
Bird of sorrow van Glen Hansard wordt geheel zonder reden zomaar overgeslagen. Het wordt er niet beter op, helaas.
28 dec 2016 21:05 Bert F
Het lijkt Radio 2 wel met het afkappen van nummers, jammer, ook July morning haalde het bij lange na niet.
28 dec 2016 20:20 Hans Z
All tomorrow's parties nog voor de helft afbreken? Tjonge jonge, jullie hebben wel lef. Waardeloos.
28 dec 2016 15:57 Hans Z
Wat krijgen we nou? Waarom maar de halve Marquee moon van Television? Cowgirl van Underworld was ook al veel te kort. Als snob moet ik hier toch protest tegen aantekenen!
24 dec 2016 14:56 Arjan Snijders
Die nieuwe Bon Iver was mij ontgaan. Maar fijn dat jullie (er waren er meer) me er op wijzen en goed om te weten dat er intensief geluisterd wordt.
22 dec 2016 20:44 Terence breurken
Uhm Arjan, Bon Iver heeft net een nieuw album uit...
Het heet 22 a Million en zeker de moeite waard, staat hoog op veel jaarlijstjes!
22 dec 2016 20:43 Terence breurken
Uhm Arjan, Bon Iver heeft net een nieuw album uit...
Het heet 22 a Million en zeker de moeite waard, staat hoog op veel jaarlijstjes!
22 dec 2016 16:47 Menno Knol
Geweldige lijst. In het begin kende ik er verdomd weinig van. Wel genieten. Mijn Shazam maakt overuren. Ik moet tenslotte ook mijn eigen Onverantwoord ABC bijhouden...????.

Ik moet m jog checken, maar staat Navel Orange Choir met Playback er ook tussen? Ik heb Rob twee jaar geleden een dubbel CD gegeven met alleen vinyl. Daar staat ie op.
22 dec 2016 13:39 Hans Z
Mensen, er gaat iets mis...ik hoor allerlei jingles en verschillende tracks door elkaar heen.....
22 dec 2016 12:28 Hans Z
Waarom een ingekorte versie van Divergence van Solution? De albumversie duurt maar 5:55, dat mag toch geen probleem zijn.
20 dec 2016 20:13 Arjan Snijders
Hans Z en Marijke R, die Anglagard en Procol Harum tracks zijn misschien niet genoemd maar zitten in de bonus podcast, de bijlage bij elke dag met tracks die langer duren dan 10 minuten omdat die niet passen in de reguliere uitzenduren. Zie http://kxradio.3fm.nl/uitzending-gemist/@@snob2000
20 dec 2016 17:49 Ralf
Prachtige lijst! Het is alsof ik luister naar de blauwdruk van mijn leven, dat is toch een stuk minder bij de top 2000.
Veel 'oh ja' plaatjes, maar ook, voor mij, onbekend werk.
Kortom, kxmas kan niet beter dit jaar!
20 dec 2016 17:33 Hans Z
En weer wordt een prachtig nummer niet genoemd, nu In held 'twas in I van Procol Harum. Heren, als U Uw geloofwaardigheid wilt behouden moet hier echt wat aan gedaan worden...we mochten het idee krijgen dat U onze keuzes niet serieus neemt.