Nieuws

KXRadio, a change is gonna come

Vanaf 9 oktober zal KX Radio een nieuwe programmering krijgen.

Als zusterstation van 3FM zullen we ons veel meer gaan concentreren op het opleiden van nieuw talent. Op deze zender moet het 3FM van de toekomst gestalte krijgen. Veel 3FM dj's van nu zullen zullen er ook programma's maken waarin ze hun eigen verdieping in de muziek kwijt kunnen: the station of a younger generation.
 
Daarmee nemen we afscheid van een hele hoop gepassioneerde muziekliefhebbers die zich vaak 12 jaar lang in het zweet gewerkt hebben om deze mooie atypische zender in de lucht te houden. Ongelofelijke dank voor al die prachtprogramma's die jullie gemaakt hebben. Overal worden al initiatieven ontplooid om deze kleurrijke selectie intact te houden. En zo hoort het ook!
 
Afgelopen zondag heeft onze oprichter Rob Stenders ook afscheid genomen met 'Mr. Kicks' van Oscar Brown Jr. en die geuzennaam aangeboden aan een nieuwe generatie. Wie komt um ophalen? Uiteraard is Mrs. KX ook welkom.
 
Meld je maar aan op demo@kxradio.nl.
 
KX Radio - nieuwe stijl komt er aan.
 
Alle veranderingen ten spijt, wij blijven 100% trouw aan de basis van het station.
 
4 the love of music,
 
Mark Reman
Reacties (75)
5 okt 2017 9:59 Bernd
Poh, dit is zo'n slecht besluit! DJ's opleiden, dat betekent "stop ze in een format", en het ontbreken van een format was nu juist de kracht van dit station. DJ's die hun artistieke vrijheid volledig konden uitnutten, dat was de kracht. Of niet DJ's die hun muziek smaak konden laten horen. Jammer hoor, ik ga opzoek naar een nieuw station. Iemand suggesties?
4 okt 2017 19:24 Danny
Wat enorm zonde zeg! Ik snap niet waarom die nieuwe djs geen ander (nieuw) kanaal kunnen krijgen. Ik luister al vele jaren naar kx, er is geen andere zender die zo'n mooie en grote diversiteit heeft. Dit is echt een aderlating voor de kwalitatief goede radio. Echt een bizar slechte keuze van de NPO. Maar het was natuurlijk te verwachten toen 3FM de zender overnam. Ik ben er na 9 oktober in ieder geval weg van. Ik zie niets in een tweede 3fm met alleen maar nieuwe djs. 3FM jaagt hiermee een hele doelgroep weg!
Voor alle dj's en radiomedewerkers die al deze prachtige programma's gemaakt hebben op het oude kx, heel erg bedankt! Ik zal jullie en jullie shows erg missen.... en nu op zoek naar een alternatief voor kx. Iemand een tip?
4 okt 2017 10:21 Birgitte
Jammer, jammer, jammer.. wat een verlies! Het gevarieerde aanbod van KX radio zal ik missen. Nóg een jongerenzender; wanneer stoppen we een keer met het hokjesdenken en wordt er erkend dat er ook plaats is voor een zender die voor alle leeftijden iets te bieden heeft. Ja, KX is/was ook voor jongeren! Wat nu? Radio 10, Radio 538, 100%NL, Radio Veronica? 13 in een dozijn. Wat voor lekkere muziek (zowel oude als nieuwe) kan ik daar ontdekken? Jeetje, wat ga ik de woensdagochtend missen met Melle, Fred en zuster! Hoe kom ik nu mijn werkdag door?
Iedereen bedankt voor een heerlijk radiostation en ik hoop dat ik in de toekomst iets vergelijkbaars kan vinden. Voor nu schakel ik dan maar weer over naar mijn oude, vertrouwde iPod.
4 okt 2017 0:43 Harm
Als trouwe luisteraar, sinds de oprichting van KX, werd ik onaangenaam verrast door het nieuws dat de programmering van de zender gaat veranderen. De enorme variatie in muziek en DJ's was een genot voor mijn oren. Met name de uitzendingen van Ratz/Dijkshoorn, St Paul, Gijsbert Kamer, Margje Teeuwen, Melle Tuik en vele anderen zullen mij blijven herinneren aan een mooi muziekaal radio-tijdperk wat helaas tot een einde komt. De beslissing die 3fm heeft genomen gaan hand in hand met de problemen waar de zender (en publieke omroep in het algemeen) mee te kampen heeft. Als muziek liefhebber koop ik daar niks voor en moet ik opzoek naar alternatieve zenders met een gevarieerd muziekaanbod zonder puberaal gekakel. Ik hoop dat de vertrekkende DJ's snel een nieuw radiostation kunnen en zullen oprichten om "de love for music" voort te kunnen zetten. Alle vertrekkende DJ's wil ik bedanken voor de fijne muziek en uitzendingen van de afgelopen jaren en hun veel succes wensen in de toekomst!
28 sep 2017 11:37 Ice Radio
Veel programma's gaan verhuizen naar:
http://www.iceradio.nl/
Ook verhuizen er programma's naar 40UP Radio (http://40upradio.nl/) en IndieXL (http://www.indiexl.nl/)
25 sep 2017 9:05 Erik
Pff, sorry voor 4 reacties, maar de pagina reageerde telkens niet.....
25 sep 2017 9:04 Erik
De jaren die ik al naar dit station luister weet ik niet eens, maar het is lang, heel lang, ik weet niet anders meer dan KX radio. Wie zit er nu te wachten op weer een jongeren station, die luisteren toch allemaal naar Spotify en Youtube.
Wat zal ik dit station enorm gaan missen, waar moeten we nu naar toe vraag ik me af? Wat gaan de dj's doen die straks niet meer welkom zijn?
25 sep 2017 9:03 Erik
De jaren die ik al naar dit station luister weet ik niet eens, maar het is lang, heel lang, ik weet niet anders meer dan KX radio. Wie zit er nu te wachten op weer een jongeren station, die luisteren toch allemaal naar Spotify en Youtube.
Wat zal ik dit station enorm gaan missen, waar moeten we nu naar toe vraag ik me af? Wat gaan de dj's doen die straks niet meer welkom zijn?
25 sep 2017 9:02 Erik de Graaf
De jaren die ik al naar dit station luister weet ik niet eens, maar het is lang, heel lang, ik weet niet anders meer dan KX radio. Wie zit er nu te wachten op weer een jongeren station, die luisteren toch allemaal naar Spotify en Youtube.
Wat zal ik dit station enorm gaan missen, waar moeten we nu naar toe vraag ik me af? Wat gaan de dj's doen die straks niet meer welkom zijn?
25 sep 2017 9:00 Erik de Graaf
De jaren die ik al naar dit station luister weet ik niet eens, maar het is lang, heel lang, ik weet niet anders meer dan KX radio. Wie zit er nu te wachten op weer een jongeren station, die luisteren toch allemaal naar Spotify en Youtube.
Wat zal ik dit station enorm gaan missen, waar moeten we nu naar toe vraag ik me af? Wat gaan de dj's doen die straks niet meer welkom zijn?
19 sep 2017 10:25 patrick
Overal worden al initiatieven ontplooid om deze kleurrijke selectie intact te houden. => Welke zijn deze initiatieven ?
15 sep 2017 10:01 Johan H.
Schokkend, gaat KX Radio nu 3FM achterna? Jonge DJ's die alleen maar kunnen wouwelen over de enorme kater die ze hebben van gisteravond, of welke paddenstoel ze nu weer hebben uitgeprobeerd. Wat blijft er over van die enorme muziekkennis die nu nog bij KX Radio aanwezig is? Na de recente omslag bij 3FM, was KX Radio een veilige haven voor liefhebbers van iets meer diepgang en historisch besef in de muziek. Ik ben bang dat er een grote fout gemaakt wordt!
14 sep 2017 21:49 Karianne
Zo lang luisterde ik nog niet naar KX, maar ik ga bepaalde programma's wel missen. De jongere dj's durven over het algemeen niet hun nek uit te steken om onbekende muziek te draaien en dan hoor je dus toch steeds weer diezelfde hits voorbij komen. Niks mis met hits, maar laten we wel wezen: veel diepgang heeft de popmuziek van nu niet meer. Wat me vooral aansprak aan KX was dat je nog verrast kon worden met obscure dingen, of lang vergeten nummers. Dat sommige dj's met passie presenteerden en je het enthousiasme in hun stem hoorde. Wat een onzin dat er nu geen ruimte meer voor hen is. Er zitten genoeg uren in een radiodag. En is er voor de jonge doelgroep niet al genoeg op andere zenders? Eigenheid is jullie grootste troef, die gooi je toch niet weg!
6 sep 2017 16:43 tux
Ik was eerst superverdrietig, nu alleen nog maar kwaad.Het zal wel weer te maken hebben met geld. Wat nu zonder "mijn" KX? De tux-dag in 2013 zal ik nooit vergeten. De dagelijkse troost, Ratz, Fred, Rob, Femke, Doornjoosje, Arie's Koopavond,Nick e.v.a. ik zal jullie zo verschrikkelijk missen!
5 sep 2017 14:54 Anneke
Toen Rob zijn vertrek aankondigde bij AvroTros hield ik mijn hart al vast, want dit zou ongetwijfeld ook gevolgen voor KXradio hebben. Helaas werd mijn angst bewaarheid. Natuurlijk moeten jonge vogeltjes vlieguren maken, maar dat kon toch best naast de oudere meer ervaren jongens en meisjes gebeuren (op een oude fiets moet je het leren)maar nee de NPO vond dat je die er maar gewoon uit moest flikkeren. Wat wij als luisteraars van het eerste uur daar van vinden zal ze worst wezen. Het zelfde flikken ze ook radio2. Maar goed in Hilversum mogen ze blijkbaar aan leeftijdsdiscriminatie doen. Ik vind het een schande! koester juist die jongens die al zo lang hun werk doen. KXradio heeft een grote plek in mijn leven ingenomen, want ja, waar kon je met de mannetjes van de radio praten? juist hier.Het praathuis, waar ik na een tijdje alleen maar geluisterd had, binnen sloop was een geweldige plek om over muziek met elkaar te praten. vooral tijdens de Freakolympics van Rob en Fred was het daar enorm druk en oer gezellig. Dick had virtuele kippenpootjes van de BBQ. Ome Piet sleepte geregeld een vers gevuld catering karretje het praathuis binnen,waarna Moos die weer door het raam naar buiten gooide. dat kon allemaal in onze fantasie.De Cavia vereniging heeft nog steeds een trauma van alle recepten die gemaakt konden worden met cavia's als hoofdingrediënt. (we waren met zijn alle daar het praathuis binnengevallen)
Dit alles is nu dus verleden tijd. Ik zal het missen. Net als de bevlogen jongens en meisjes die onze muzikale opvoeding completeerden.
Ik wens Mark Reman heel veel succes om kxradio weer te maken waar het allemaal begon, met de liefde voor muziek. Rest mij iedereen die mij de afgelopen 12 jaar vergezeld hebben zowel op KXradio voor de microfoon als mijn mede praathuis bezoekers te bedanken voor de fantastische tijd! Het gaat jullie goed xxx
5 sep 2017 14:54 Anneke
Toen Rob zijn vertrek aankondigde bij AvroTros hield ik mijn hart al vast, want dit zou ongetwijfeld ook gevolgen voor KXradio hebben. Helaas werd mijn angst bewaarheid. Natuurlijk moeten jonge vogeltjes vlieguren maken, maar dat kon toch best naast de oudere meer ervaren jongens en meisjes gebeuren (op een oude fiets moet je het leren)maar nee de NPO vond dat je die er maar gewoon uit moest flikkeren. Wat wij als luisteraars van het eerste uur daar van vinden zal ze worst wezen. Het zelfde flikken ze ook radio2. Maar goed in Hilversum mogen ze blijkbaar aan leeftijdsdiscriminatie doen. Ik vind het een schande! koester juist die jongens die al zo lang hun werk doen. KXradio heeft een grote plek in mijn leven ingenomen, want ja, waar kon je met de mannetjes van de radio praten? juist hier.Het praathuis, waar ik na een tijdje alleen maar geluisterd had, binnen sloop was een geweldige plek om over muziek met elkaar te praten. vooral tijdens de Freakolympics van Rob en Fred was het daar enorm druk en oer gezellig. Dick had virtuele kippenpootjes van de BBQ. Ome Piet sleepte geregeld een vers gevuld catering karretje het praathuis binnen,waarna Moos die weer door het raam naar buiten gooide. dat kon allemaal in onze fantasie.De Cavia vereniging heeft nog steeds een trauma van alle recepten die gemaakt konden worden met cavia's als hoofdingrediënt. (we waren met zijn alle daar het praathuis binnengevallen)
Dit alles is nu dus verleden tijd. Ik zal het missen. Net als de bevlogen jongens en meisjes die onze muzikale opvoeding completeerden.
Ik wens Mark Reman heel veel succes om kxradio weer te maken waar het allemaal begon, met de liefde voor muziek. Rest mij iedereen die mij de afgelopen 12 jaar vergezeld hebben zowel op KXradio voor de microfoon als mijn mede praathuis bezoekers te bedanken voor de fantastische tijd! Het gaat jullie goed xxx
4 sep 2017 20:26 Peter Barkum
Ik ben sinds 2008 een vaste luisteraar van KX Radio toen ik Rob Stenders daar eens iets over op 3FM hoorde zeggen. Jaren lang was KX mijn thuishaven en genoot ik van Vrouwen met Knoppen, Melle, Lana Wolf, Femke, Freak Olympics, Ratz, Tom Anders, Henk Peeters, Arie's Koopavond, 50 jaar 3FM, Jeroen Drogt, Sander Hoogendoorn, Joost Weerwag, Leo Blokhuis, Niels Lunsing, Dennis Houbee, Fred Siebelink en de zuster Mark Reman, Cielke, Jurgen van de Berg, Rob Stenders natuurlijk en nog heel veel andere. Het afgelopen jaar was ik al een beetje afgehaakt mede doordat de programmering me niet beviel, maar ook omdat ik nog maar weinig heb met nieuwe muziek heb "ik wordt ook een dagje ouder". Ik week dus steeds vaker uit naar KX Classics en zeker de laatste maanden is dat mijn thuishaven geworden. Alleen op zondagmorgen en middag wil ik nog naar KX radio luisteren, verder is het KX Classics wat de klok slaat. De meeste dj's hebben net zoveel te vertellen als de meeste zangers/zangeressen van tegenwoordig, helemaal niets dus en dat vind ik jammer. Muziek had vroeger een boodschap en dj's hadden dat ook maar als ik naar het huidige 3FM, Radio 2 of wat voor zender dan ook luister dan is het allemaal meningsloos gewauwel en domme telefoonspelletjes met vaak domme kandidaten. Mr.KX (Rob Stenders) was op de publieke zender de enigste die ver boven iedereen uit stak. Ik volg Rob al sinds zijn eerste programma in 1985. (Is zijn eigen schuld had die maar niet moeten beginnen met Bicycle Race van Queen toen, ik was toen en ben nog steeds een Queen fan.) ;-)) Dat KX Radio nu helemaal een opleidingszender gaat worden van 3FM vind ik jammer maar zoals meerdere al schreven, dat was onvermijdelijk. Jammer voor alle oudgediende die hier prachtige programma's hebben gemaakt of nog steeds maken. Als de oud gediende gaan "en Rob is al weg" dan is er voor mij geen reden meer om nog te blijven hangen. Zoals al eerder aangegeven, ik heb niets met de muziek van tegenwoordig "een uitzondering daargelaten zoals QOTSA & The War on Drugs", ik vind het vaak hersenloos, liefdeloos en soms zelfs vrouw onvriendelijk als bepaalde rappers het weer eens hebben over een bitch of een slet. (Alsof vrouwen alleen maar goed zijn voor het mannelijke pleziertje) Ik trek met dus vanaf 09 oktober helemaal terug op KX Classics zolang dat er nog is "is er ook bij de gratie gods heb ik begrepen" en anders gaan we naar Lex Classics hopende op een snelle terugkomst van held en radio vriend Stenders op een of andere zender. Dank aan alle dj's van de afgelopen 9 jaar op KX Radio die me hebben weten te vermaken en te boeien met soms prachtige verhalen en muziek.
3 sep 2017 14:09 Ralf
Al ruim 10 jaar ben ik verknocht aan KX radio .
Fietsend van en naar mijn werk, ruim drie kwartier door weer en wind met de Freakolympics aan, zo is het begonnen, en sindsdien is KX er altijd geweest, als de buurman waar je altijd terecht kan, de buurtsuper,etc. Heerlijke radio ,waar ik met veel plezier naar luisterde, altijd en overal: Ratz, Fred, Donkers, Melle, PUP33, vrouwen met Knoppen, Henk Peters, Blokhuis...
Voor en door mensen met passie voor muziek.
Geen idee wat de veranderingen teweeg brengen, maar ik vrees het einde van mijn KX, waar je als luisteraar nog serieus wordt genomen en je passie kan delen.
Inderdaad eenheidsworst... voedsel, maar liefdeloos.

Hopelijk komt het niet zover, om met een KX klassieker te eindigen..

Tomorrow Never Knows
3 sep 2017 11:59 Marcel de Tweede
(Van de week ook al geprobeerd te posten, maar die is toen niet verschenen. 2e poging dus)

Ergens eind 2004 las ik op de website van Rob Stenders iets over KX radio. Mij was niet helemaal duidelijk wat ie daarmee voor ogen had, maar het intrigeerde me wel. Radio zonder format....

In oktober 2005 ging KX van start en ik was 1 van de eerste luisteraars en zeker tot 2010 stond KX bovenaan mijn playlist. En jongens wat was het prachtig. Verrassende radio met een ontiegelijk brede muziekwaaier. Veel oude en nieuwe muziek heb ik ontdekt bij dj’s als Rob en Fred (natuurlijk) maar zeker ook bij St. Paul, Bert van Lent, Jurgen van de Berg, Jeroen Soer, Ratz, Leo Blokhuis, Henk Peeters, Peter Doolaard etc. etc.
Daarnaast ook veel te veel tijd in de chatroom rondgehangen (zeker in die eerste jaren) en veel gelachen met Feico, Patricia, Sky, Ruud, Fransomatic e.v.a.. De allereerste KX samenzwering en BBQ meegemaakt, kortom het was voor mij meer dan zomaar een radiostation.

De laatste jaren luisterde ik al veel minder. Nieuwe baan en mijn eigen leeftijd zijn daarvoor de belangrijkste oorzaken, maar ik vond datgene wat de jonkies presteerden en presenteerden ook niet echt bijzonder meer.

De stap die nu genomen wordt in de richting van opleidingsstation, kon je eigenlijk al zien aankomen. Ik wens Mark c.s. daar veel succes mee. Ik mag hopen dat opleiden tot DJ bij het nieuwe KX niet betekent dat ze al te veel in keurslijf worden geperst van 3fm (qua stijl en playlist), maar ik vrees dat dat wel zal gebeuren.

Ik denk dat ik vanaf oktober nog slechts sporadisch naar KX zal luisteren en ik ben benieuwd of er nog ergens een rebels radiostation te vinden is, waar ze wel alle muziekstijlen naast elkaar mogen draaien. En ik bedoel een radiostation met DJ's. Spotify heb ik al.

Goodbye!
3 sep 2017 11:58 Marcel de Tweede
(Van de week ook al geprobeerd te posten, maar die is toen niet verschenen. 2e poging dus)

Ergens eind 2004 las ik op de website van Rob Stenders iets over KX radio. Mij was niet helemaal duidelijk wat ie daarmee voor ogen had, maar het intrigeerde me wel. Radio zonder format....

In oktober 2005 ging KX van start en ik was 1 van de eerste luisteraars en zeker tot 2010 stond KX bovenaan mijn playlist. En jongens wat was het prachtig. Verrassende radio met een ontiegelijk brede muziekwaaier. Veel oude en nieuwe muziek heb ik ontdekt bij dj’s als Rob en Fred (natuurlijk) maar zeker ook bij St. Paul, Bert van Lent, Jurgen van de Berg, Jeroen Soer, Ratz, Leo Blokhuis, Henk Peeters, Peter Doolaard etc. etc.
Daarnaast ook veel te veel tijd in de chatroom rondgehangen (zeker in die eerste jaren) en veel gelachen met Feico, Patricia, Sky, Ruud, Fransomatic e.v.a.. De allereerste KX samenzwering en BBQ meegemaakt, kortom het was voor mij meer dan zomaar een radiostation.

De laatste jaren luisterde ik al veel minder. Nieuwe baan en mijn eigen leeftijd zijn daarvoor de belangrijkste oorzaken, maar ik vond datgene wat de jonkies presteerden en presenteerden ook niet echt bijzonder meer.

De stap die nu genomen wordt in de richting van opleidingsstation, kon je eigenlijk al zien aankomen. Ik wens Mark c.s. daar veel succes mee. Ik mag hopen dat opleiden tot DJ bij het nieuwe KX niet betekent dat ze al te veel in keurslijf worden geperst van 3fm (qua stijl en playlist), maar ik vrees dat dat wel zal gebeuren.

Ik denk dat ik vanaf oktober nog slechts sporadisch naar KX zal luisteren en ik ben benieuwd of er nog ergens een rebels radiostation te vinden is, waar ze wel alle muziekstijlen naast elkaar mogen draaien. En ik bedoel een radiostation met DJ's. Spotify heb ik al.

Goodbye!